Please review the site Rules, Terms of Service, and Privacy Policy at your convenience. Rules, TOS, Privacy
Get familiar with the reaction system: Introducing the Reaction System

Solen

edited April 30 in DIY

Just an FYI, Solen has a new site, and is also listing a bunch of Kartesian products now.

https://solen.ca/en/brands/kartesian/products

I'm not deaf, I'm just not listening.
Tagged:

Comments

  • edited April 30

    Dang, that coax is a nifty looking unit!
    Annoying that it pops up to subscribe to their newsletter everytime you click on something👎🏼

  • Hmm, I’m subscribed to the newsletter and don’t get the pop up’s. Problem solved I guess..

    There’s lots of attractive Kartesian products. They’re expensive but not absurd, nice to see another high end option in the DIY market.

    I'm not deaf, I'm just not listening.
  • @6thplanet said:
    Dang, that coax is a nifty looking unit!
    Annoying that it pops up to subscribe to their newsletter everytime you click on something👎🏼

    The popup has a "do not show this message again" button.

    dcibel6thplanet
  • The first page shows every item "Out of Stock"

  • Coming soon..

    I'm not deaf, I'm just not listening.
  • Are those drivers really good? I didn't know about them before this thread.

    Don, Donno, or "Hey you" all work for me, But never "Mr Johnson"
  • edited April 30

    Yes, very good. You can watch a Kartesian engineer explain loudspeaker design to a simpleton for 1.5 hours in this youtube video ;)

    rjj45BrannigansLaw
    I'm not deaf, I'm just not listening.
  • @dcibel said:
    Just an FYI, Solen has a new site, and is also listing a bunch of Kartesian products now.

    https://solen.ca/en/brands/kartesian/products

    They seem to have fixed the slow loading problem the last version had - that's kind of nice.

  • edited April 30

    Yeah, it's a slightly more functional site than previous. Still sort of meh, but at least it's very snappy to navigate through.

    I'm not deaf, I'm just not listening.
  • edited May 3

    Re: Kartesian - The "ported" tweeters are an interesting concept. The idea here is that the tuned chamber is providing a high impedance in the 1-2kHz range which is improving power handling and reducing tweeter excursion in the low end through the crossover region, ie improved low end performance.

    I'm not deaf, I'm just not listening.
  • That would be one tiny port.

  • Yep, well they describe it as a helmholtz resonator, so I would expect that the tweeter housing is still isolated from the speaker cabinet as well.

    I'm not deaf, I'm just not listening.
  • edited May 3

    A subwoofer for ants ? :p

    Would be decent enough for a small 2-way speaker, but like many small systems, will need to throw some power at it.

    squamishdrocGowa
    I'm not deaf, I'm just not listening.
Sign In or Register to comment.